płaski brzuch
Sport

Szybki efekt w treningu brzucha

Marzenia o płaskim brzuchu nie jest łatwo zrealizować. O ile dieta danej osoby jest umiarkowana, nie jest zaniedbana i równocześnie też jakakolwiek aktywność fizyczna jest obecna w codzienności, to pewien efekt jest możliwy nawet po tygodniu intensywnych wyrzeczeń. Jeśli tych elementów zabrakło, to oczywiście uzyskanie płaskiego brzucha jest związane z nieco większym wysiłkiem i znacznie dłuższym czasem. W normalnych warunkach człowiek jest w stanie utracić 2,5 kilograma w ciągu tygodnia. Taka sytuacja wynika jednakże z faktu, iż nastąpiła utrata wody oraz unormowanie pracy jelit. Nie wynika to zasadniczo ze znaczącej utraty ilości tkanki tłuszczowej. Niemniej jednak wizualnie pewien efekt może być zauważalny, co ma swoje przełożenie na większą motywację do dalszej pracy.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Nieodłącznym elementem starań o płaski brzuch jest oczywiście trening. W tym treningu przede wszystkim chodzi o to, aby przyspieszyć proces metabolizmu. Bardzo dobrze sprawdzi się w takiej sytuacji trening interwałowy. Taki rodzaj treningu fizycznego powoduje, że wysoki poziom przemiany materii utrzymuje się przez całą dobę. Tym samym nawet w momencie, gdy dana osoba odpoczywa, proces spalania tkanki tłuszczowej jest aktywny. Wskazując na trening interwałowy, można wybrać jazdę na rowerze, można postawić na bieganie, aczkolwiek to nie będzie najbardziej skuteczna metoda. W tym względzie bardziej korzystne będzie postawienie na ćwiczenia, które są ukierunkowane właśnie na brzuch.

Tutaj najbardziej sprawdzą się brzuszki czy też półbrzuszki. Skutecznym sposobem jest wybór trzech różnych ćwiczeń na płaski brzuch i ich wykonywanie w sekwencjach – każde z ćwiczeń po 30 sekund. Po zakończeniu tych trzech minisesji 30 sekundowych, należy przez pół minuty odpocząć, a następnie tę sekwencję powtórzyć czterokrotnie. Taki trening interwałowy można wykonywać, co drugi dzień, a w międzyczasie postawić także na trening aerobowy. Istotne jest to, aby wysiłek fizyczny każdego dnia trwał około 30 minut przy utrzymywaniu tętna na poziomie 60 do 70% tętna maksymalnego. Dzięki takiemu postępowaniu można już po krótkim czasie zauważyć pewne efekty.

Dieta wspomagająca

Ćwiczenia w procesie uzyskiwania płaskiego brzucha są niezwykle istotne. Jednakże nie są one jedynym elementem. Nie można nie wspomnieć o kilku zasadach odnoszących się do stosowanej diety. Do tych zasad można zaliczyć:

– planowanie posiłków z kilkudniowym wyprzedzeniem,

– obcięcie spożywanych kalorii dziennych o 300 kcal,

– picie zwiększonej ilości wody,

– spożywanie pięciu posiłków w ciągu dnia,

– ograniczenie spożywania cukrów prostych,

– spożywanie chudego mięsa,

– unikanie żywności przetworzonej,

– spożywanie zwiększonej ilości warzyw,

– picie herbatek ziołowych,

– ograniczenie spożywania soli.

Zasadniczo uzyskanie płaskiego brzucha jest możliwe w stosunkowo krótkim czasie. Jest ono zależne od aktualnej sytuacji, aczkolwiek krok po kroku można dojść do wyznaczonego celu, jeżeli oczywiście dana osoba zachowa cierpliwość.