bieganie
Sport

Redukcja wagi poprzez bieganie

Bieganie jest jednym z tych sportów, których skuteczność w walce z dodatkowymi kilogramami jest widoczna już po kilku treningach. Piękna sylwetka jest w zasięgu ręki dzięki temu, że w proces biegania zaangażowane są wszystkie mięśnie. Nie tylko spalamy w ten sposób tkankę tłuszczową, ale również rzeźbimy mięśnie. Co ważne, biegając modelujemy tak zwane miejsca problematyczne, czyli takie obszar naszego ciała, w których gromadzi się nadmiar tłuszczu trudny do zredukowania. Najczęściej jest to brzuch, uda i pośladki.

Efekty biegania

Warto wiedzieć, że nie trzeba biegać z prędkością wiatru aby osiągnąć wymarzone efekty. Poruszanie się w tempie pozwalającym na swobodną rozmowę bez zadyszki jest najbardziej optymalne pod względem zachodzących procesów. Powszechne jest przekonanie, że trzeba biegać trzydzieści minut, aby zacząć spalać tłuszcz. Jest to nie do końca prawda, gdyż na początku również jest on spalany, tyle że nie w tak dużych ilościach, jak po upływie tego czasu. Bieganie rano sprawia, że przyspieszamy dodatkowo nasz metabolizm, co również ma zbawienny wpływ na dodatkowe kilogramy. Warto pamiętać, że trenując po południu,  pierwszej kolejności spalamy węglowodany spożyte w ciągu dnia. Tłuszcz również jest spalany, ale w mniejszych ilościach.

Podczas biegu nie należy zapominać o odpowiednim nawodnieniu naszego organizmu. Woda jest ważna w całym procesie odchudzania i ćwiczeń, dlatego nie można o niej zapominać. Co ważne, nie powinno się biegać na czczo, co grozi nawet zasłabnięciem.