sport
Sport

Ćwiczenia naszymi przyjaciółmi

Mówiąc na tematy healthy life style często początkujący mają wiele pytań. Sięgają więc po najbliższe oraz najłatwiejsze źródło informacji, którym jest internet. Jak wiadomo istnieją różne rodzaje ćwiczeń, mające odmienne zastosowania. Jedna mają za zadanie modelować ciało, inne wspomagać w odchudzaniu, a kolejne w zdobyciu siły lub poprawy wytrzymałości. Można, m.in. wyróżnić ćwiczenia ABS, siłowe, modelujące, cardio, rozluźniające. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, iż kolejność ich wykonywania ma znaczenie. Warto również pamiętać o ich różnorodności i dbaniu o każdą partię ciała, a nie tylko o jedną. Ponadto nie istnieje coś takiego jak schudnięcie, np. tylko z brzucha.

Jak zadbać o ciało?

Nasze ciało jest zbudowane w taki sposób, że przy okazji musimy zadbać o inne części, które również będą brać udział w odchudzaniu. Ćwicząc pośladki, możemy także ćwiczyć uda bądź też łydki czy boczki. Warto więc zadbać o prawidłową kolejność. Jak więc powinna ona wyglądać? Jeśli w części głównej naszego treningu występują ćwiczenia cardio (wytrzymałościowe) i modelujące bądź siłowe, w pierwszej kolejności wykonujemy te drugie. Ćwiczenia wytrzymałościowe zużywają duże pokłady energii, doprowadzają do wyczerpania zapasów węglowodanów. Dlatego też modelujące/siłowe wykonane po cardio przyniosłyby znacznie mniejszą efektywność.

Długość i intensywność

Ćwicząc, nie można również zapomnieć o odpowiedniej długości trwania bądź też intensywności. Wszystko, każde działanie ma sens i z określonego powodu musi być tak, a nie inaczej. Więc, wykonując cardio, należy pamiętać, że minimalny czas to około dwudziestu, dwudziestu pięciu minut. W przypadku tabaty (niezwykle intensywny, aczkolwiek bardzo krótki trening) jest to zaledwie sześć minut, jednak podczas trwania takiego treningu musimy dawać z siebie nie 100%, lecz 200%. Odpowiedni wybór lub dobór ćwiczeń jest uzależniony od naszego stanu zdrowia, wieku, kondycji czy też planowanych efektów. Warto więc skorzystać z rady specjalistów niż działać na własną rękę i być niezadowolonym lub doznać jakiś kontuzji.