zdrowy kręgosłup
Sport

Ćwiczenia na kręgosłup

Ból kręgosłupa jest zjawiskiem bardzo powszechnym. Dotyczy niemalże każdego. Siedzący tryb życia, zbyt długie godziny spędzone w niewłaściwej pozycji powodują, że z czasem mamy do czynienia z występowaniem bólu. To oczywiście początek, ponieważ kolejnym stadium, które się pojawia to skrzywienia, trudności w poruszaniu się. Aby móc najlepiej zadbać o swój kręgosłup, powinniśmy ograniczyć ilość godzin spędzanych w pozycji siedzącej, która dla kręgosłupa jest najgorsza.

Właściwy materac

Poza tym również warto jest postawić na odpowiedni materac w swoim łóżku. Niemniej jednak każdego dnia warto także pamiętać o określonych ćwiczeniach, które pozwolą ograniczyć ból oraz wystąpienie różnych wad kręgosłupa. W sposób szczególny warto jest zadbać o odcinek lędźwiowy kręgosłupa, o odpowiednie ćwiczenia na ten odcinek, gdyż to zapewni usunięcie bólu pleców. Ćwiczenia na kręgosłup można podzielić na te rozluźniające, wzmacniające, rozciągające oraz mobilizujące. Istotnym elementem jest to, że większość ćwiczeń na kręgosłup nie wymaga dużej sprawności fizycznej. Mamy szereg ćwiczeń, które nie są zbyt skomplikowane, dzięki czemu można je z powodzeniem wykonywać we własnym domu.

Ćwiczenia w mieszkaniu

Ćwiczenia należy wykonywać regularnie niezależnie od tego czy akurat w danym momencie odczuwamy ból, czy też nie. Zanim jednak przystąpimy do konkretnych ćwiczeń, istotnym elementem jest to, aby dokładnie zapoznać się z zasadami prawidłowego wykonywania poszczególnych pozycji ćwiczeniowych. Właściwa dbałość o kręgosłup jest elementem, o który warto zadbać już dzisiaj.