metabolizm
Dieta

Jak przyspieszyć metabolizm?

Zdrowy wygląd to nie tylko szczupła sylwetka i pięknie wyglądająca skóra. To także dobre samopoczucie. Co więc należy zrobić, aby zrzucić zbędne kilogramy i przyspieszyć nasz metabolizm? Przede wszystkim jedną z najważniejszych rzeczy przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań będzie badanie tarczycy. Musimy wykonać TSH, aby wykluczyć niedoczynność, która może powodować brak jakichkolwiek efektów lub nadczynność, gdy chcemy przytyć.

Przemiana materii a wiek

Warto także pamiętać, że szybkość przemiany materii zależy od wieku, płci oraz cech dziedzicznych. Kobiety spalają wolniej tkankę tłuszczową w porównaniu z mężczyznami. Kiedy już wyeliminujemy wszelkie podejrzenia i niepewności z tym kierunku, warto będzie się zaopatrzyć w różnego rodzaju herbaty ziołowe, jak zielona, biała, czarna, z pokrzywy. Będą miały na celu wspomóc naszą walkę z przyspieszeniem metabolizmu i zrzuceniem nadmiernych kilogramów. Następnym krokiem może być zażywanie suplementów, które będą miały na celu wesprzeć nas w naszej walce. Dobrym rozwiązaniem jest także picie szklanki przegotowanej letniej wody z dodatkiem cytryny. Ma to na celu spowodować zmniejszenie apetytu tuż po wstaniu z łóżka. Przyczyną spowolnionego metabolizmu może być także brak jakiejkolwiek aktywności fizycznej, niskokaloryczne diety oraz brak warzyw i owoców w diecie. Warto więc zadbać o to, by mieć zdrową, pełnowartościową i zbilansowaną dietę i wspomóc ją ćwiczeniami. Możemy także spożywać nieco więcej błonnika, który również przyspieszy naszą przemianę materii.

Jak osiągnąć cel?

Aby osiągnąć nasz cel, musimy jeść śniadania. Jeść częściej, a mniejsze porcje. Pozwoli to na przyspieszenie pracy naszego organizmu. Gdy zjemy raz, a dużo, nie możemy poradzić sobie z przetrawieniem zbyt dużej ilości pokarmu, dlatego też warto zdecydować się na 5 czy 6 posiłków dziennie. Jeśli mamy ochotę na przekąskę, możemy zaspokoić tę potrzebę zamieniając niezdrowy przysmak na coś pełnowartościowego, jak orzechy, migdały, owoce, warzywa. Zacznijmy też nawadniać nasz organizm. Pijmy minimum 1,5 L wody dziennie, a także unikajmy nadmiaru soli w tym, co jemy. Wprowadźmy zdecydowanie więcej przypraw, zamieńmy smażenie na gotowanie lub pieczenie i zrezygnujmy z tych „złych” tłuszczy. Zacznijmy podejmować dobre decyzje. Zamiast windy schody, samochód zastąpmy rowerem lub spacerem, jeśli jest taka możliwość. Wprowadź otręby, kasze, zamień białe pieczywo, zrezygnuj z napojów kolorowych, gazowanych, sklepowych soków. I przede wszystkim rób wszystko z głową.